Beiträge von Nomexx

    In my Cooper there is no random blink. The LEDs have a nice floating and show me an indication. In the video i can see he givwe throttle input. There is a rise in Torque and also a rise in the right indicatior. Its not exactly the same as torque. But if the indicator shows boost, than it make sense. Because there is no high boost all overe the torque band. It looks randomly.
    I have the coding since three days in mine and for me it shows values pretty similar to the MAP Sensor Value.


    I read in another forum that the right indicator should show the boost, not the torque and not the acceleration. But if it should sho the one of those other indications, than i have "the same issue"
    But for me it looks like boost because its moving similar than my MAP readout.

    I coded the JCW Display as well. In the one of the english F56 forums they said, that the right bar shows the boost of the turbo (0-100%). The left is the brake g force. And it makes sense to me. If i accelerate continously there is a drop in boost (i compared with the intakte manifold pressure via OBD) but not in the torque. I think the right bar is generated by the wastegate position because there is no boost sensor in my F55 Cooper.
    Im not sure about my opinion but i can't find anythin specific about this display and also the readout.

    Nebelscheinwerfer als Abbiegelicht


    Ich hab vor ca. einem Jahr schon mal versucht die Nebelscheinwerfer als Abbiegelicht zu codieren, da ich nur die Standard LED Scheinwerfer habe. Allerdings hat das mit Bimmercode und den Tipps aus diesem Post nicht funktioniert. Hatte zuerst die vorgefertigte Option benutzt, aber die geht beim Mini nicht, weil die ja kein FEM sondern ein BDC haben. Im Expertenmodus hatte ich dann im Mapping das Abbiegelicht als Nebelscheinwerfer definiert, ging aber nicht.


    Hab dann die Tage Google gequält, in englisch-sprachigen Foren findet man detailierte Codier-Befehle, probiert und trotzdem nicht geklappt. Nach kurzer Nachforschung hab ich dann herausgefunden, dass meine Nebler wohl am TFL Ausgang des BDC angeschlossen sind und somit muss man diesen auch beim Abbiegelicht definieren. Da es dort aber die TFL Ausgänge nicht zur Auswahl gab, habe ich die Hex Werte manuell für die TFL Ausgänge eingegeben und dann hat es auch funktioniert. Lenkwinkelabhängig oder beim Fahren mit Blinker unter 30km/h geht nun selektiv der Nebelscheinwerfer an und erweitert mir tatsächlich ein bisschen den Lichtkegel.


    Grüsse
    Johannes