In this video you see and hear the difference between the several driving modes of the MINI Cooper S F56 fitted with a Remus valvetronic sportexhaust, it still has the OEM downpipe in this video. As drive mode you can select GREEN, MID and Sport. As for the valve of the Remus exhaust you can choose closed, 10% opened, 50% opened or 100% opened.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
I recently fitted the Goodridge brake lines, you can notice a slightly better brake-feeling.
Also I found an older video in my archive of the Remus V2 catback exhaust with the OEM downpipe, giving an idea of the sound on all different drive and valvetronic modes:
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Inhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Over the last year I changed a lot of things to my F56 S.
I've installed an ITG air filter, replaced the OEM exhaust for the Remus V2 Valvetronic exhaust, bit by bit de-chroming, installed the Remus Responder, switched to the 17" BBS SX wheels as wheels for the summer and recently installed a Fi (Frequency Intelligent Exhaust) catless downpipe.
Last year I finally bought a Cooper S. After owning a R50 one for two years, a R56 Cooper (Laurel Sport Edition) for two and a halve years it was time to move on.
My eye caught a good looking and well specced F56 Cooper S at my MINI dealer. The car in question is from 2014 in the color British Racing Green. After the test drive and the negotiatings (which included my R56) I decided to buy the car.
I arranged with the dealer to swap the rims from 18" to 17" black ones. As mentioned the car is finished in British Racing Green, with Dark Truffle leather sport seats and a Cottonwood dashboard.
More options: - Rearview camera - Active passenger protection - Adaptive LED headlights - 2-zone automatic airconditioning - RDC - Bluetooth and usb audi - Boardcomputer - ConnectedDrive Services - S Spoiler - Driving Assistent - Dynamic Damper Control - EfficientDynamics - Heated seats - Head-up Display - LED fog lights - 17" black wheels - Arm rest - MINI Excitement package - MINI drive mode - Navigation Professional - Park assistent - Park Distance Control - Real time traffic information - Rain / light sensor - Lighting package - Wired package - White turning lights