MINI F60 Countryman - Technik TALK Hybrid Cooper SE

  • „(...) MINI is set to upgrade the range of the MINI Countryman Hybrid for the 2020 model year with production beginning in July 2019. Sources indicate that BMW will be giving the Countryman PHEV a increase in battery size from 7.6 kWh to 10.7 kWh. Officially we expect the electric only range to go from 16 miles to over 20 miles on a full charge.


    Of course full electric use isn’t the Countryman Hybrid’s reason to be. That extra battery capacity will go along way in helping to give the car optimal performance for longer. In our experience the Countryman Hybrid constantly (and carefully) managed power output to always try and give you precisely what you need and nothing you don’t. The goal is always to preserve the range of the electric powertrain. That extra capacity will definitely help. (...)“


    http://www.motoringfile.com/20…man-hybrid-major-upgrade/

  • Falls ihr nen SE fahrt und der nicht wirklich weite Strecken bewegt wird, sprich meist nur der E-Motor läuft und der Benziner nur wenig zu tun hat, dann schaut unbedingt öfter mal aufs Öl.


    Der Motor wird nie wirklich warm, was auf Dauer zur Verdünnung des Öl sorgst, mit entsprechenden Folgen, wenn man es nicht bemerkt.


    Gibt hier wohl inzwischen öfter mal Probleme deswegen.

  • aller wieviel KM muss denn der SE zum Ölwechsel, ein Kumpel hat sich letztes Jahr einen PHEV gekauft und dort ist ein zwingender Ölwechsel jedes Jahr gefordert, bzw. schon nach 15Tkm. Er fährt übrigens einen 2,4l Von Mitsubishi

  • nach 2 Jahren und 31.000 km hat meiner erstmals die Werkstatt gesehen incl. Ölwechsel (jetzt hab ich 36.000 km drauf). Im September ist er 3; dann kommt wieder die Werkstatt mit TÜV.
    Super zufrieden; der nächste wird wieder einer!