ZitatAlles anzeigenMINI’s massive R56/F56 model switch-over is causing a serious lack of inventory. At least that’s what the numbers are telling us. Not only was the US down last month but MINI worldwide was down almost 14%.
February saw 15,975 MINIs delivered to customers (prev. yr. 18,527/ -13.8%). The sales slow-down is due to the model change-over with the new MINI, which will go on sale from mid-March. Sales of the MINI Clubman remain strong: in the first two months of the year, a total of 2,532 vehicles were delivered to customers, an increase of 22.5% on the same period last year (2,067).
In the Americas, a total of 30,490 BMW and MINI vehicles were delivered to customers in February (prev. yr. 30,902/ -1.3%). Sales for the year-to-date rose 1.0% to 56,467 models delivered (prev. yr. 55,923). In the USA, sales for the first two months of 2014 remained stable, with a total of 45,272 deliveries (prev. yr. 45,808/ -1.2%) compared with the same period last year. Sales in Brazil for the year-to-date increased by an impressive 54.0% to 2,420 (prev. yr. 1,571) and deliveries in Mexico in the first two months of 2014 rose by 14.3% to 2,194 (prev. yr. 1,920).
The continuing headwinds in Europe continue to make themselves felt with 60,321 BMW and MINI models delivered in February (prev. yr. 61,253/ -1.5%). Sales for the first two months of 2014 are on a par with the previous year with a total of 111,654 deliveries (prev. yr. 111,870/ -0.2%). Sales in Scandinavia continue to grow significantly, increasing 15.2% compared with the first two months of last year with a total of 6,551 vehicles delivered in the year to date (prev. yr. 5,499).
20140311: Worldwide MINI Sales Down 14% for February
-
-
Mit dem Rückgang kann MINI mit Sicherheit leben, da es eingepreist ist.
Der Anstieg ab nächste Woche wird sicher über den 14% liegen.
-
Ist schon eine Hausnummer...
im Hauptabsatzmarkt ja nur knapp über 1 % Rückgang - da kann man sich vorstellen, was sonstwo los ist
es wird etwas dauern, bis das Tief durchstanden ist
-
Der Hatch ist nunmal das Modell mit dem größten Marktanteil und da ist es normal, dass die Zahlen bei einem neuen Modell so runter gehen, denn wer will schon noch den Alten, wenn der Neue so einen Sprung macht.
Ist ja bei den anderen Marken auch nicht anders, wenn da das Volumenmodel erneuert wird.
-
Aber die Kritiker hätten doch alle noch fix alle einen R56 kaufen können
-
Stimmt, sind wohl doch nicht so zahlreich.
-
Der Alte war seit November nicht mehr bestellbar. Es hat kaum Sonderaktionen gegeben. Die hochpreisstrategie von BMW klappt beim MINI gut.
Andere geben bei Auslaufmodellen 30% oder mehr.... Mini verknappt das Angebot und kommt genial gut durch die Rabattschlachten.
Einen schönes Modell geht in Rente... A new star is born...
-
-
Der Alte war seit November nicht mehr bestellbar. Es hat kaum Sonderaktionen gegeben. Die hochpreisstrategie von BMW klappt beim MINI gut.
Andere geben bei Auslaufmodellen 30% oder mehr.... Mini verknappt das Angebot und kommt genial gut durch die Rabattschlachten.
Einen schönes Modell geht in Rente... A new star is born...
Schön zusammen gefasst, Extra-Danke
-
Gestern in Dortmund standen neben 1 F56 noch 2 nagelneue R56 die gerade angeliefert worden sind und deren Folie noch nicht runter war
ich kenne schon Händler, die im Oktober / November nochmal eine größere Anzahl R56 geordert haben