Konkurrenz oder chancenlose Mitbewerber - was würdet ihr fahren, wenn es Mini nicht geben würde

  • So , ABARTH 124 ist offiziel da. :love:
    170PS aus dem 1.4 MJET Motor.


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/uujgaHB.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/AtyoPD8.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/St0PQVE.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/WRY2iXI.jpg]


    & die Rallye Version kommt auch !!! <3
    http://www.rallye-magazin.de/i…t-mit-124-spider-zurueck/


    40 Jahre nach seinem letzten Rennen (Rallye Monte Carlo 1976) kehrt der Abarth 124 Rally auf die Bühne zurück. In Genf zeigte Fiat den ersten Prototypen des Zweisitzers, der vom Abarth Racing Team nach RGT-Reglement aufgebaut wurde und von einem 300 PS starken 1,8 Liter-Turbovierzylinder angetrieben wird.
    Die Kraftübertagung erfolgt über ein sequentielles Sechsganggetriebe an die Hinterachse. Für eine optimale Gewichtsbalance sorgt unter anderem die Lage des Motors hinter der Vorderachse, insgesamt wurde der Schwerpunkt der Rallyeversion noch tiefer abgesenkt, als es bereits beim Serienmodell der Fall ist. Natürlich wurde das Stoffdach des Roadsters entfernt und durch ein Hardtop ersetzt. Durch den Sicherheitskäfig wurde die Karosse noch weiter verstärkt.
    In Kürze öffnet Fiat die Bestellbücher für den neuen Abarth 124 rally, der im kommenden Jahr sein Debüt feiern soll.


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/qtQb4kQ.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/rUOeG9v.jpg]

    Unterwegs im 5ooe ⚡️ , 2024 TESLA 3 ⚡️

    & MX-5 ND #2 (DBB)

  • Abarth ist für mich keine Alternative zum MX...dem Abarth fehlt die "Leichtigkeit". Und der Motor ist zwar stabil, kommt aber aus der Mottenkiste.


    Grad mal nen 160 i-loop konfiguriert...

  • Ein MX-5 ND mit dem Blechkleid vom 124 und insbesondere OHNE technische Anpassungen seitens Fiat, das wäre ein toller Roadster!

  • Abarth ist für mich keine Alternative zum MX...dem Abarth fehlt die "Leichtigkeit". Und der Motor ist zwar stabil, kommt aber aus der Mottenkiste.


    Grad mal nen 160 i-loop konfiguriert...

    Abarth 124 wird auf 1060kg runtergedrückt.


    Warum ein G160 i-loop ? wenn es um einen leichten MX5 geht.
    Ohne i-loop spart Gewicht.


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/gUVHnsn.jpg]

    Unterwegs im 5ooe ⚡️ , 2024 TESLA 3 ⚡️

    & MX-5 ND #2 (DBB)

  • 170PS - 250Nm - +- 40000€.
    6.8'' von 0-100km/h.
    1060kg
    Der Rallye-Abarth 124 scheint den 1750 Motor vom 4C drin zu haben.


    http://www.autocar.co.uk/car-n…s-debut-geneva-motor-show
    The new Abarth 124 Spider has been unveiled at the Geneva motor show and will go on sale in Europe in September, priced from €40,000 (around £31,000).
    The performance-focused version of the Fiat 124 has been developed with the Abarth Racing Team and gets more aggressive styling with a matte black bonnet, 170bhp and a limited-slip differential.
    It’s powered by a tweaked version of parent brand Fiat’s four-cylinder 1.4-litre MultiAir II engine, punching out 170bhp and 184lb ft (250Nm) of torque, paired to a six-speed short-throw manual or six-speed automatic gearbox with paddle shifters, and includes a “Sport” driving mode.
    Abarth claims a 0-62mph time of 6.8sec and a top speed of 143mph, and the “Record Monza” exhaust system comes equipped as standard.
    The car will be a rival to the Mazda MX-5 which, with a list price of £24,295 for its top-spec 2.0-litre engine, undercuts the 124 Spider by some way. However, the quoted performance figures for the Abarth beat those of the 158bhp MX-5, which has a 0-62mph time of 7.3sec and a top speed of 133mph.
    The two-seat, rear-wheel-drive Abarth 124 Spider weighs 1060kg and has a 50/50 weight distribution, according to the manufacturer, which also says it has a class-leading power-to-weight ratio.
    Suspension and damping has been tweaked from the Fiat 124, with the Abarth version getting double-wishbone front suspension and five-link set up for the rear, which the Italian manufacturer says has been tuned to offer greater braking and cornering stability. It also gets front aluminium calipers.
    Inside, the interior is clad in Alcantara. Standard equipment includes climate control and cruise control, while a 7.0in infotainment system with DAB, sat-nav, Bluetooth and reversing camera can are counted among the optional extras.
    Abarth also unveiled a prototype rally version of the 124 Spider at Geneva, with 300bhp at 6500rpm, which is set to make its debut in the 2017 rally season.


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/ydElYuN.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/276ZEwN.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/IL2edtc.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/TPbZnuq.jpg]


    [Blockierte Grafik: http://i.imgur.com/UczQCuA.jpg]

    Unterwegs im 5ooe ⚡️ , 2024 TESLA 3 ⚡️

    & MX-5 ND #2 (DBB)