Geheimmenü MINI F56 F55: Korrekturfaktor Verbrauch Öltemperatur usw
-
-
Meine Frau lässt mich nicht mehr ran...
.
.
.
.
(natürlich an den MINI, oder was hast du jetzt gedacht? ). -
Ich hab es auch nicht nochmal probiert. Scheint definitiv schwerer zu sein da ran zukommen, als beim R.
Reichen tut es ja schon, dass man selbst an die Serviceanzeigen kommt. Sprich diese kann man selbst zurück stellen.
Machbar ist dies, in dem man bei eingeschalteter Zündung, Türe geschlossen den Tageskilometerrückstellknopf drückt und zwar so lange bis die Kilometeranzeige sich auf 0 setzt, jetzt nicht los lassen, sondern warten. Die Anzeige ändert sich und man sieht alle Serviceangaben, wie Öl, Filter, etc.
Jeden der Werte kann man auch in dem Menue zurück stellen.
-
Kannst ja mal dieses Vorgehen ausprobieren (die ersten Schritte entsprechen deiner Angabe):
Zitat
- Start the engine and keep the doors and boot closed so that you don't have a warning message displayed
- Keep the odometer reset button pressed until the Board Computer screen changes (around 10 seconds)
- Release the button when the screen changes. You'll see a nice menu with numbered options. To scroll through the options just press the odometer button
- Go to option number 4 (UNLOCK) and then press the odometer button for a couple of seconds to enter the menu for this option. It will ask for the unlock code. Don't panic! You have the code, it's the sum of your car's VIN number's last 5 digits. For example, if the last 5 digits on the VIN of your car are 12345, the code is 15.
- To enter the code, you have to press the odometer button for as many times as the sum indicates. For the example we showed you at step 5, you'll have to press the button 15 times.
- After inserting the code, press the odometer reset button for a couple of seconds to go to the previous menu, revealing the secret menu. -
Genau das hab ich gesucht, aber nicht bis dahin geschafft. Er ist immer im Servicemenue gelandet.
-
Kommst du nur ins Service Menu? Gemäss NAM solltest du zumindest auch den Rollertest aktivieren können...
http://www.northamericanmotori…56-dyno-mode-success.html
ZitatHere's how we did it.Initially we had trouble (engine was cutting power).The issue was that the car was tested once without activating the dyno mode.We drove it a bit on the road to make the errors disappear then we did it like this:
1) Press the ignition lever once to turn the dash on
2) immediately keep the odometer reset button pressed for 15 seconds. The hidden menu will appear
3) press the button twice to go into "roller test"
4) keep the button pressed 3 seconds to activate it. You'll see a orange triangle then the start stop and DSC icons slashed
5) turn on the car and leave it on
6) put it on the dyno and set it up to be tested (OBDII plug etc)
7) activate the sport mode with the gearleve ring
launch -
Das hab ich nicht ausprobiert. Muss ich mal ausprobieren.
-
Marsch, die Garage ist nicht weit
-
Heut nicht mehr, nach über 50km Rad und 2,5km Schwimmen hab ich jetzt ne Pause verdient.
-
Ok, genug geruht...
Darf ich um den Gang in die Garage bitten