Erfahrung Werkstattaufenthalt - Händler Service Reparatur Rückruf Aktion MINI F56 - allgemeine Diskussion.

  • Rückrufaltion in den States...



    MINI Recalls 30,456 Cars for Poor Side Impact Protection
    We’re used to seeing cars being called back for airbag issues (remember Takata?) or for small engineering or assembly errors.


    We’re definitely not used to them being called back because your life might be in danger because of a side impact.


    MINI is breaking the rule with its latest campaign, calling 30,456 Cooper, Cooper S and John Cooper Works models back to their dealers to solve an issue that has been brought to light just recently by the NHTSA.


    According to the National Highway Traffic Safety Administration, the cars they tested showed poor results in terms of side impact protection.


    In the affected vehicles, rear-seat passengers could be at a higher risk of injury after a severe side impact.
    It should be mentioned that this is not due to a malfunction,
    but it appears to be an issue determined by poor engineering and design in the first place.


    To fix this issue, it seems like MINI will be fitting additional energy absorption material between the rear interior side panels and the body of the car.
    How exactly this will help and how much of that material will actually be installed remains to be seen.


    Owners of the affected 2014-2015 model year vehicles will be notified via mail beginning September 12 and will have their cars fixed for free at MINI dealerships.
    According to them, no reports of injuries have been recorded so far, related to this particular issue.


    4,130 additional MINIs in Canada have also been diagnosed with this problem and will go through the same process.


    http://www.autoevolution.com/n…act-protection-98292.html

    Unterwegs im 5ooe ⚡️ , 2024 TESLA 3 ⚡️

    & MX-5 ND #2 (DBB)

  • Ich hoffe, das ich mit meinem Problem hier richtig bin.


    Heute nach dem Motorstart kam mit Riesenschrift und akustischen Gedöns die Meldung: Notruf / Systemfehler :!:


    Am linken Hebel außen einmal draufgedrückt, Anzeige verschwand, kleines Dreieck mit Rufzeichen verblieb weiterhin in der Anzeige.
    Während der Fahrt das ganze nochmal. Kurz beim Bäcker stehengeblieben, Motor aus, Schlüssel blieb im Auto bei meinem Lieben,
    nochmal Motorstart, kleines Dreieck noch immer da, am Parkplatz ins Menü - Check Control Meldung angezeigt.
    IMG_20150803_101921 (1024x1024).jpgIMG_20150803_101909 (1024x1024).jpg


    Am Nachmittag beim nach Hause fahren - Motor gestartet - Dreieck weg und auch die Meldung in Check Control war weg 8o


    Ist er jetzt nur beleidigt, weil ich in der Früh die Retttungskarte deponiert und den Aufkleber angebracht habe ? 8|
    Weiters frage ich mich, ob ich den dazwischen schon vereinbarten Werkstatttermin für nächsten Montag aufrecht lassen soll, oder nicht?


    Hat hier jemand von Euch schon mal ähnliche Erfahrungen?

  • @MCScooper ich war 17 mal in der Werkstatt innerhalb 9 Monaten und das mit meinem aller ersten F56 Cooper S aus 03/2014. Es war der Horror und zum davon laufen. Aber egal das Fahrzeug ging an die BMW AG zurück und ich durfte mir meinen jetzigen Cooper S in MB neu konfigurieren.
    Ich habe diesen Schritt nicht bereut.


    Alles wird gut und das ganze Aufregen bringt nur Unmut und Graue Haare.


    Grüße aus dem Schwabenländle